Design dit eget merchandise til din virksomhed

Dette indhold er sponsoreret

Merchandise kan virkelig splitte folk, for der er altid den, der elsker dem, og så er der dem, der ikke bryder sig om dem. Men faktum er, at de virksomheder, der sælger merchandise, eller giver dem væk, til potentielle kunder, har større sandsynlighed for at blive husket i fremtiden. Derfor er merchandise ikke noget, man skal springe over, når man sprede budskabet om ens virksomhed – og du kan med fordel designe dit eget for at give det et mere personligt præg.

Stort udvalg af merchandise

Merchandise kommer i alle mulige aspekter, og det er virkelig kun kreativiteten, der er grænsen. Køb profiltøj på axonprofil, for eksempel, hvor du kan lave t-shirts, poloer, kasketter eller andre beklædningsdele med logo eller print på. Du kan også bestille muleposer, kopper, glas, kuglepenne og meget mere med logo eller print hos dem, så der er masser af mulighed for at lave merchandise.

Find et motiv og en farvepallette, der afspejler din virksomhed

Når man skal finde et motiv og en farvepallette, der afspejler ens virksomhed, så er det første man skal gøre at tage et kig på sin virksomhed. Hvad laver man? Hvilken branche er man i? Og hvilket image vil man have udadtil? Når man har styr på disse ting, så kan man begynde at se nærmere på de motiver og farver, der passer til netop din virksomhed. I forhold til farverne er det vigtigt at have en farvepalette, der matcher din målgruppe. Er du mest rettet mod unge kvinder mellem 18-25 år, så vil en mere poppet farvepalette typisk være bedst. Men er du rettet mod en lidt ældre målgruppe, så kan det være en god idé at holde sig til nogle mere neutrale nuancer. På den måde undgår du at skræmme nogen væk med for meget farve på én gang.

Hvorfor lave merchandise?

Der er mange grunde til, hvorfor man laver merchandise. En af de mest typiske grunde er for at skabe eller styrke et brand. Med merchandise kan man nemlig sikre sig, at der bliver set og lagt mærke til ens brand – uanset om det er på sociale medier, eller når folk fysisk bevæger sig rundt i byen. Derudover er det også en god måde at skabe en loyalitet omkring sit brand, da folk som har købt ens merchandise typisk føler sig mere forbundet med ens brand end andre. Dette kan være en fordel, hvis man gerne vil have flere kunder eller brugere, da de ofte vil anbefale ens brand videre til venner og familie.

Der er mange fordele ved at have dit eget merchandise, og det er ikke så svært eller dyrt, som mange tror.